Friday, February 25, 2011

Mulataqa Ilmu Februari 2011




Majlis ini diadakan pada 17 Februari 2011 di Pejabat IKRAM Kulim dengan dimulai Majlis Berbuka Puasa secara berjamaah.

Program kali ini diisi semula oleh Al-Fadil Ust Sayuti Ramli dengan kitab Riadhus Solehin , bab Ikhlas, hadis ke 6- hadis ke-9. Banyak perkara disentuh oleh Ustaz dalam mengupas ke-3mpat hadis tersebut. Antara yang menarik bila mana ustaz mengupas hadis ke 7, "

Dari Abu Hurairah, yaitu Abdur Rahman bin Shakhr r.a., katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda:

“Sesungguhnya Allah Ta’ala itu tidak melihat kepada tubuh-tubuhmu, tidak pula kepada bentuk rupamu, tetapi Dia melihat kepada hati-hatimu sekalian.” (Riwayat Muslim)

Di mana ustaz menegur mereka yang berjuang atas nama bangsa, kerana bangsa bukan pilihan kita , seperti mana jasad dan rupa kita.

Selepas penyampaian ustaz ,Sdr Mohd Jaafar Salleh, selaku Pengurus Projek sekolah Rendah al-Azhar telah membentangkan tentang projek pembinaan sekolah rendah al_azhar yang memerlukan dana sebanyak 2 juta bagi pembinaan baru sekolah Rendah al-Azhar.

Ikhwah Kulim diminta mencari dana sekurang-kurangnya RM 20K dalam masa sebulan ini. Sdr Md. Razhi hassan diminta menjadi koordinator bagi pengumpulan dana daerah Kulim.

Multaqa akan datang pada 17 Mac 2011, IKRAM Kulim perlu menyerahkan RM 20K kepada Sekolah al-Azhar. Moga semua ikhwah dan akhawat Kulim dapat mencapai target yang telah ditetapkan itu.

No comments:

Post a Comment