Saturday, August 14, 2010

Durah 01 IKRAM Kulim

Majlis ini diadakan pada 14 Ogos 2010 bersamaan 4 Ramadhan 1431H di Pejabat IKRAM Kulim. Majlis yang dM Kulim setelah diubahsuai.

Daurah ini dipegerusikan oleh Pengerusi Tarbiah IKRAM Kulim Tn Hj Saiful Suhardi.Majlis yang dimulakan pada jam 9.00 pagi ini diserikan dengan bacaan Quran oleh adik Muhammad Hasif Hamdan.
Seterusnya YDP IKRAM Kulim Ust Hj Rahim@Saleh bin Ramly telah memberi ucapan aluan yang menekankan tujuan daurah diadakan untuk penyelaran fikrah antara ahli-ahli 01 yang mengikuti usrah.


Pengisian pertama oleh Ust Rahim sendiri dengan tajuk Muasofat Akh Muslim. Penyampaian seterusnya oleh ankanda Muhammad Iman Saiful Suhardi.muhammad Iman yang baru sampai dari UIA Kuantan pada pagi itu terus bergegas ke Pejabat IKRAM Kulim untuk berkongsi tajuk Kemanisan Iman. Penyampaian yang dbantu dengan beberapa video klip cukup menarik perhatian para peserta daurah.


Penyampai utama daurah pada kali ini ialah Ust Saiful Azhar Zainal Abidin, yang memberikan kuliah tentang Fiqh Taharah dan Fiqh Solat selama 3 jam. Kuliah yang diberikan banyak memberi input baru walaupun tajuk ini sudah sepatutnya dikuasai dan difahami oleh setiap akh muslim.


Majlis berakhir pada jam 2.00 petang dengan solat zohor berjamaah.

No comments:

Post a Comment