Monday, July 19, 2010

MENYANTUNI MASYARAKAT UMUM-DR HISHAMUDIN ALHAM



25 JUN- Satu program ceramah yang disampaikan oleh Dr.Hishamudin Alham ,JK Penerangan IKRAM Johor telah diadakan di Pejabat IKRAM Kulim. Program yang bermula dengan solat maghrib telah diikuti oleh IKRAM Kulim seramai 30 orang.

Program ini diadakan sempena kehadiran Dr. Hishamudin untuk menyampaikan Seminar Sains dan Al-Quran yang dianjurkan oleh Pusat Pengajian Al-Quran Raudhatul Jannah di Politeknik Sultanah Bahiyah pada keesokan harinya.

Dr Hishamudin berkongsi dengan ikhwh dan akhawat Kulim bagaimana cara untuk menyantuni atau berdakwah dengan masyarakat umum. Ceramah yang bersahaja dan berdasrkan pengalaman dengan bantuan multimedia itu berjaya menarik perhatian hadirin untuk memahaminya.

Setiausaha IKRAM Kulim juga mengambil peluang dengan kehadiran Dr. Hishamudin dengan membawanya menyampaikan ceramah untuk pelajar Tingkatan 5, SMK Sultan Badlishah pada pagi 27 Jun 2010. Ceramah bertajuk Kepimpinan Remaja itu berjaya memberi kesedaran kepada para pelajar akan tanggungjawab mereka sebagai pemimpin masa hadapan.

No comments:

Post a Comment